Tüdőgyógyinzézet Törökbálint

2045 Törökbálint, Munkácsy Mihály utca 70.
+36-(23)-511-570
[email protected]

Knockout City: Béta előnézet

 

Hála FIFA jövedelmező éves futószalagról, Friv5Online képes lefoglalni költségvetést eredeti multiplayer projekt, amelynek túlélési esélyei kérdéses. A legutóbbi Rocket Arena szórakoztató volt, a Super Smash Bros. akció formátumban, csak népszerű hősök nélkül. De az elején annyi hibát követtünk el, hogy a közönség toborzására tett kísérletek nem jártak sikerrel. A Knockout City "béta" szakaszában töltött több óra után úgy tűnik, hogy a játék megismételheti a lélegző Rocket Arena sorsát, de így is nagyobb esélye van a sikerre.

Két háromfős csapat találkozik egy meccsen, és dodzsét játszanak. A labdák (mind normál, mind speciális) szétszórva vannak a térképen, és a résztvevők feladata, hogy ezeket a labdákat felvegyék és az ellenfelekre dobják. Minden játékosnak két életpontja van, tehát két ütés szükséges a megöléshez. Az automatikus célzás megléte ellenére az ügyes kidobókat nem lehet egyszerű módszerekkel legyőzni – van elég mechanika ahhoz, hogy folyamatosan tanuljunk valami újat, és minden meccsen jobban teljesítsenek.

A karakter meglehetősen nagy számú képességgel rendelkezik, amelyeket kiválóan ír le egy sor képzési szint. A labda a dobás erejének feltöltése után dobható. De nem csak a célba lehet indítani, hanem gyönyörűen, bukfencet (fej feletti dobáshoz) vagy fordulatot (csavart) végrehajtva. Az első esetben a labdát át lehet dobni egy magas akadályon, a másodikban pedig megkerül egy oszlopot vagy más akadályt.

A mechanika papíron egyszerűnek tűnik, és mindez pár kattintással megtörténik, de a zümmögés egy precíz találat után óriási. Megsebesítetted az ellenséget, kikerülted a közeledő támadást (ezt egy külön irányítógombbal teheted meg - azzal lökd el az ellenséget), ő pedig elszaladt az akadály mögé. Megragadja a labdáját, amit nem vett el, rátámad a támadásra, és egy szaltó után időben eldobja, ezzel pontot szerezve csapatának.

Nagyon menők ezek a pillanatok, és a térképek mérete lehetővé teszi, hogy elég gyakran kerüljön izgalmas helyzetekbe. Ezt más mechanizmusok is megkönnyítik, például az, hogy útközben meg lehet ragadni valaki más labdáját – a képernyő szélein növekvő piros keret figyelmeztet a támadásra. Ha akarod, sokáig cseréld a labdát ellenfeleddel, amíg egy harmadik játékos nem csatlakozik, és tönkreteszi a nyaralását. És megtévesztő mozdulatokat is végezhet, így az ellenség idő előtt felkészül a labda megragadására, és egy ideig védtelenné válik.

De a legérdekesebb dolog az a képesség, hogy magad alakítsd ki a labda alakját. Összegömbölyödve gurulni kezdesz a földön abban a reményben, hogy valaki felvesz. Itt a Knockout City elkezdi jutalmazni a csapatjátékot – az „emberlabda” erősebb (az első találatnál öl), és a dobógomb hosszan tartó nyomva tartásával igazi bombává varázsolható.

Ez a szerelő működik, és remekül működik. A térképen korlátozott számú labdát találunk – egyesek már a játékosok kezében vannak, mások a sarkokban hevernek, megint mások pedig újra megjelentek bizonyos zónákban. Ezért, amikor egy komoly dagasztás kezdődik, előfordulhat, hogy a héjak nem elegendőek. És akkor csatlakozol a harchoz: felhajtozol, odagurulsz a csapattársadhoz, ő automatikusan felvesz (és gyakran nincs készen erre – nem mindenki találta ki a mechanikát), és a te segítségeddel megnyer valakit. Megismételheti a folyamatot, vagy elfuthat, és maga is eltávolíthatja az új célpontot – rengeteg lehetőség van.

Az a tény, hogy a játék lehetővé teszi, hogy érdekes pillanatokat generáljon menet közben, amikor gyorsan reagál az eseményekre, és győztesen kerül ki belőlük, ez a fő oka annak, hogy a Knockout League nem valószínű, hogy gyorsan elveszíti közönségét. Eddig sok minden elgondolkodtatónak tűnik. A meccsek elég rövidek ahhoz, hogy még egyen volt kedvem részt venni, végül a mély estében felébredve. Nincsenek egyedi képességekkel rendelkező hősök – mindenki egyenlő, mint a  Rocket League-ben , így a tudásod nem oszlik szét különböző karaktereken, amelyeket a csapatból valaki korábban átvehet.

A feltételek és szabályok általában sem változnak – az egyetlen különbség a speciális labdákban van. A közönségesekhez hasonlóan bizonyos helyeken megjelennek. Ezek lehetnek bombagolyók, amelyek a kezekben ketyegnek, és néhány másodperc múlva felrobbannak. Vagy ketreclabdák – a célpont, amelyet eltalálnak, labda formáját ölti, és nem tud kijutni belőle. Vagy mesterlövész labdák – nagy távolságra is elküldhetők. A térképen csak egyféle speciális labda található, így a meccsek nem a "véletlenséggel" csapnak át káoszba, de meghozza a kellő változatosságot.

Mindezek a mechanikák különösen jól működnek két, jól összehangolt, az edzésen átesett csapat párharcaiban, akik nem keverednek össze a gombokban. Ezért nagyon szeretnék megvárni a teljes verzió indulását, és belecsöppenni az értékelési módba - "béta" verzióban ez nem elérhető, de a menüből ítélve nem késlekednek vele sokáig a megjelenés után. Ezenkívül lehetővé teszik az osztag összegyűjtését a menü egy speciális részében - nem szükséges szövetségeseket keresni harmadik felek webhelyein.

A fő mód mellett mások is vannak. Például egy-egy harc, ami alkalmasabb arra, hogy egy baráttal kiderítsd, ki a menőbb. Vagy "Diamond Rush" - majdnem ugyanaz, mint a szokásos három-három, csak a legyőzött ellenségekből esnek gyémántok, amelyeket össze kell gyűjteni. De a bónusz szórakozás nem olyan érdekes, mint a normál mód, ahol a játékosok nagy része összegyűlik.

Eddig az egyetlen lehetséges probléma a Knockout City számára az árcédula. Alacsonyabb, mint a  Rocket Arena (20 dollár, mint a  Fall Guys), de még mindig sok támogatásra van szüksége a streamerektől, különben a szomorú történet megismétlődik. És nem nélkülözheti a mikrotranzakciókat, bár kozmetikaiakat. Számos lehetőség van a testreszabásra: arcok, frizurák, szemüvegek, kesztyűk, öltönyök, vitorlázók (levegőben), és mindenféle gúnyolás és póz. A vizuális stílus, a vélemények alapján, nem mindenkinek tetszett, de világos és nagyon alkalmas egy ilyen dinamikus játékmenethez.

A Knockout City összehasonlításaa  Rocket Arenával (bár ez nem teljesen helyes – a játékoknak más a megközelítése a játékmenethez), az előbbi ígéretesebbnek tűnik. Könnyebb megérteni, nem kell emlékezni arra, hogy melyik hős mit tehet, és melyik kártya a legalkalmasabb. Az ára pedig alacsonyabb (bár békés úton jobb lenne ha egyáltalán nem lenne). Kizárólag a disztribúciós modell miatt nehéz megjósolni a játék sorsát - vagy észrevétlen marad, és egy hónap múlva három kopejkáért eladják, vagy elnyeri a közvélemény figyelmét, amely beül a "besorolásba" és érezd jól magad. Szeretném hinni, hogy a második megtörténik, de egyelőre május 21-én várjuk a megjelenést PC-re és minden jelenlegi konzolra.

acc1089521111ace7d2455ef4d23a2f5